16 Ekim 2014

Simgesel şehir: Berlin - 2

Berlin değişik bir şehir.

Tam olarak tarif edemediğim bir dinginliği var. Daha ilk andan itibaren bu tarif edilemeyen dinginlik insanın kafasına takılıyor. Bu dinginliğin nedeni sokakların daha az kalabalık olmasından ya da araçların trafikte korna çalmamasından falan kaynaklanmıyor. Benim buna bulabildiğim tek makul açıklama "acelesiz" insanlar...

Kurfürstenstrasse 2 numaradaki evimizin çevresi de bu dinginlikten fazlasıyla nasibini almış. Sokağın her iki yanındaki apartmanların yüksek tavanlarından sarkan (fluorasan olmayan) aydınlatmaların altında, çocuklar-adamlar-kadınlar odalarına çekilmiş...
Evin hemen yanında bir park, parkın yanında da (eski bir demiryolunu aşarak ulaşılan) bir orman var. Bu iki oluşumun hemen yanında da içinde yaklaşık 20'ye yakın plaj voleybolu sahasının yer aldığı bir spor alanı var. Bu alan gece 12'ye kadar açık ve o saatte de dolu, insanlar voleybol oynuyor. Parkta, koşanlar, bisiklete binenler, oturup muhabbet edenler...
İçinden demiryolu geçen orman - 1 
İçinden demiryolu geçen orman - 2
 Berlin'in bir çok yerinde, aşağıdaki gibi masa tenisi masaları var. Bunlar taş ve metalden yapılma, son derece sağlam masalar. Yıpranma olasılıkları, bilinçli bir şekilde zarar verme niyetiniz olmadıkça düşük.
 Sabahın 7'sinde plaj voleybolu sahası boş, gece, ışıklandırılmış halini içindeki onlarca voleybol oynayan insanla görmek epey etkileyici. Yine de benim aklım böyle bir tesisi algılamakta güçlük çekiyor. 20'den fazla plaj voleybolu kortu, gece ışıklandırması ve o kalabalık...
 Parkların bir çoğunda çocuklar için eğlenceli yapılar var. Hepsi de ahşap malzeme kullanılarak yapılmış. Doğanın içinde, yine doğal malzemelerle kurulmuş bu oyun alanını da algılamakta güçlük çekiyorum.
Yaşadığım şehirdeki günlük endişeler ile burada yaşayanların günlük endişelerini kıyaslama çabasına girişiyorum kısa bir an için, vazgeçiyorum. Benzer bir imkânın yaşadığım şehirde, yürüme mesafesinde olduğunu hayal etmiyorum bile... Kurfurstenstrasse sakinlerinin ne kadar şanslı olduklarının farkında olmadığı fikriyle eğleniyorum.

Evin çevresinde gördüklerim, şehrin genelindeki yaşantı ve göreceklerimle ilgili küçük ama etkili bir fikir oluşturuyor kafamda...

Hiç yorum yok: